ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σύγκριση σκηνής «ανακαλέματος» στους Πέρσες του Αισχύλου και στο δημοτικό τραγούδι «Του νεκρού αδερφού»
Σύγκριση σκηνής «ανακαλέματος» στους Πέρσες του Αισχύλου και στο δημοτικό τραγούδι «Του νεκρού αδερφού»
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Ερώτηση 7 Σχολικού βιβλίου
Εργασία του μαθητή Θεμιστοκλή Λαζαρή, Α3
Ανάμεσα στους «Πέρσες» του
Αισχύλου και το δημοτικό τραγούδι μεσολαβεί ένα μεγάλο χάσμα, τόσο χρονικό όσο
και πολιτισμικό, που δικαιολογεί τις πολυάριθμες διαφορές στην περιγραφή του
ανακαλέματος του νεκρού. Εξάλλου, στην πρώτη περίπτωση ο Κωνσταντής παίρνει τις
κατάρες της μητέρας του, ενώ στη δεύτερη ο Δαρείος δέχεται τους μεταθανάτιους
ύμνους των γερόντων. Παρ’ όλα αυτά οι περιστάσεις, αν και ανόμοιες, συγκλίνουν
σε κάποια κοινά σημεία.
Αρχικά, η ανάγκη που υπαγορεύει
την επίκληση στον νεκρό είναι ο θάνατος πολλών αγαπημένων προσώπων των ηρώων, ο
χαμός της νιότης, της δύναμης και της ελπίδας, όπως αυτή εκφράζεται μέσω των
εννιά αδερφών ή της νέας γενιάς της Περσίας. Επιπρόσθετα, τα πρόσωπα που
–συντετριμμένα – καταφεύγουν στο ανακάλεμα είναι αδύναμα, ηλικιωμένα και
ανίκανα να πραγματοποιήσουν τις επιθυμίες τους, όπως η μάνα και ο Χορός των
γερόντων τοποτηρητών.
Στη συνέχεια, ζητούν την έξοδο του
νεκρού απ’ το μνήμα για να τους κάνει κάποια υπηρεσία. Έτσι, η μάνα θέλει ο
Κωνσταντής να τηρήσει το λόγο του, ενώ οι Πέρσες ζητούν απλά συμβουλές και
συμπαράσταση στα παθήματά τους. Τέλος, ο νεκρός ανασταίνεται προσωρινά λόγω της
μεγάλης επιθυμίας του ίδιου, ο μεν Κωνσταντής για να γλυτώσει απ’ την κατάρα
της μάνας, ο δε Δαρείος για να μάθει πού οφείλονται οι θρήνοι.
Παρασκευή, 30
Σεπτεμβρίου 2016
Εξαιρετική εργασία Θεμιστοκλή
ΑπάντησηΔιαγραφή