Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2016

Αρχαία ελληνικά: εφιάλτης ή λύση;


Ολοκληρώνοντας την αξιολόγηση εργασίας (παραγωγή λόγου) των μαθητών της Α΄ Λυκείου με θέμα τη γλώσσα (ειδικότερα, πώς μπορεί το σχολείο να συντελέσει πιο αποτελεσματικά στην προσπάθεια να σταματήσει η κακοποίησή της από τους νέους).


Με έκπληξη διάβασα σε κάποιες εργασίες πως ένας αποτελεσματικός τρόπος θα ήταν η μείωση των ωρών ή και η κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών. Στην πραγματικότητα μια τέτοια αναφορά καταδεικνύει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την αποτυχία του αναλυτικού προγράμματος σπουδών σχετικά με τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος. Και επειδή η συζήτηση αυτή παραμένει επίκαιρη  όσο ποτέ, ύστερα μάλιστα και από τις πρόσφατες "διενέξεις" από ειδικούς και μη γύρω από το θέμα αυτό, παραθέτω δύο σχετικούς συνδέσμους ως αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση.


➤«Γιατί διδάσκουμε Αρχαία Ελληνικά στα παιδιά» (ανέκδοτη ομιλία του Ι.Θ.Κακριδή)



➤"Γιατί, κυρία, μαθαίνουμε αρχαία;"
       (μια παλαιότερη ανάρτησή μου για το ίδιο θέμα: εδώ)



Καλό διάβασμα! Περισσότερα δια ζώσης στο μάθημα !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου